Regulamin serwisu Dodoopy.pl
1. Postanowienia ogólne
1.1. Niniejszy regulamin określa zasady korzystania z serwisu internetowego, który jest dostępny pod adresem: https://dodoopy.pl zwanego dalej „Serwisem” lub "Sklepem".
1.2. Właścicielem i Administratorem serwisu Dodoopy.pl jest:
Marek Nadolny działający jako Justprint
z siedzibą Wielkiej Brytanii
44 Heraldry Way, EX2 7RA Exeter
Zwany w dalszej części regulaminu "Sprzedawcą".
1.3. Zamówienia w Serwisie składać mogą osoby fizyczne i prawne z terenu Polski, zwane dalej "Klientami", po rejestracji w Serwisie
1.4. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian w ofercie, cenniku i regulaminie. Użytkownicy serwisu o każdej zmianie w treści regulaminu zostaną poinformowani za pomocą wiadomości zamieszczonej na stronie https://dodoopy.pl.
1.5. Administratorem danych osobowych przekazanych przez Kupującego podczas korzystania z Serwisu jest Sprzedawca. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych przez Sprzedawcę – w tym o pozostałych celach oraz podstawach przetwarzania danych, a także o odbiorcach danych – znajdują się w dostępnej w Sklepie Polityce prywatności – ze względu na zasadę przejrzystości, zawartą w ogólnym rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) o ochronie danych – „RODO”.
1.6. Celem przetwarzania danych Kupującego przez Sprzedawcę, podanych przez Kupującego w związku z zakupami w Sklepie, jest realizacja zamówień. Podstawą przetwarzania danych osobowych w tym przypadku jest: umowa sprzedaży lub działania podejmowane na żądanie Kupującego, zmierzające do jej zawarcia (art. 6 ust. 1 lit. b RODO), ciążący na Sprzedawcy obowiązek prawny związany z rachunkowością (art. 6 ust. 1 lit. c) oraz prawnie uzasadniony interes Sprzedawcy, polegający na przetwarzaniu danych w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony ewentualnych roszczeń (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).
2. Warunki korzystania z serwisu
2.1. Zapoznanie się z ofertą produktów i cennikiem dostępnych w Serwisie https://dodoopy.pl nie wiąże się z żadnymi zobowiązaniami i może być anonimowe.
2.2. Składanie zamówień na produkty oferowane przez Sprzedawcę jest możliwe wyłącznie po uprzednim założeniu konta użytkownika w Serwisie https://dodoopy.pl.
2.3. Założenie konta użytkownika odbywa się poprzez wypełnienie formularza rejestracyjnego. W wyniku tej procedury zostanie utworzone indywidualne konto i hasło do serwisu.
2.4. Zamówienia w serwisie Dodoopy.pl można składać wyłącznie po zaakceptowaniu niniejszego regulaminu oraz ustawy o ochronie i przetwarzaniu danych osobowych.
2.5. Konto użytkownika w serwisie https://dodoopy.pl może zostać zlikwidowane w przypadku nie przestrzegania niniejszego regulaminu.
2.6. Ponowne założenie konta użytkownika przez klienta, którego konto zostało zlikwidowane jest możliwe wyłącznie na podstawie wcześniejszej zgody Sprzedawcy.
2.7. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do przechowywania danych Klienta, wprowadzonych w formularzu rejestracyjnym oraz wszystkich danych dotyczących zleceń przekazanych do realizacji, również po usunięciu konta Klienta.
2.8. Aby zapewnić bezpieczeństwo przekazywanych komunikatów i danych w związku z usługami świadczonymi w ramach serwisu, Sprzedawca podejmuje środki techniczne i organizacyjne odpowiednie do stopnia zagrożenia bezpieczeństwa świadczonych usług. W szczególności są to środki, które służą zapobieganiu pozyskiwania i modyfikacji przez osoby nieuprawnione danych osobowych przesyłanych drogą elektroniczną.
2.9. Dane Klientów otrzymane w ramach stosunków handlowych z Sprzedawcyą pozostaną poufne i nie zostaną przekazane do rąk osób trzecich.
2.10. Klient może zmienić dane wprowadzane podczas rejestracji w serwisie https://dodoopy.pl poprzez ich edycję w panelu „Edytuj konto” lub drogą mailową – wysyłając poprawne dane na adres [email protected] z adresu e-mail, który został użyty w procesie rejestracji.
3. Zamówienia
3.1. Zamówienia mogą składać wyłącznie klienci zarejestrowaniu w Serwisie https://dodoopy.pl lub klienci korzystający z autoryzacji poprzez konto społecznościowe Facebook®
3.2. Aby złożyć zamówienie należy zalogować się na konto użytkownika w Serwisie oraz dokonać wyboru produktu i jego parametrów.
3.3. Po wybraniu przycisku „Zamawiam” i przejściu przez cały proces przekazywania zlecenia Sprzedawcy, Klient otrzyma wygenerowaną wiadomość e-mail, która zostanie wysłana na adres podany w czasie rejestracji. Wiadomość zawiera podsumowanie złożonego zamówienia (przedmiot i numer zamówienia, łączną cenę produktów lub usług, metodę płatności oraz adres do wysyłki).
3.4. Zamówienia w serwisie https://dodoopy.pl można składać przez całą dobę siedem dni w tygodniu.
3.5. Termin realizacji zlecenia podany jest w serwisie https://dodoopy.pl indywidualnie dla każdej usługi i produktu. Termin wykonania liczony jest od momentu zaksięgowania należności wynikającej ze zlecenia oraz od dostarczenia prawidłowych plików do druku (dla nadruków personalizowanych)
Termin realizacji podany w polu szczegółach zamówienia, nie jest gwarantowany i może ulec zmianie w przypadku wystąpienia dni wolnych od pracy, opóźnienia płatności, awarii czy opóźnień po stronie firm kurierskich.
3.6. W przypadku zamówień niestandardowych Sprzedawca zastrzega, że czas realizacji usługi może ulec zmianie. O czasie realizacji zamówień niestandardowych Klient każdorazowo zostanie poinformowany.
3.7. Nieterminowe realizacje zleceń mogą wynikać z problemów technicznych (np. awaria maszyn) lub przyczyn zewnętrznych takich jak m. in. braki w dostawach energii elektrycznej, sygnału internetowego oraz ze strony dostawców przesyłek. W przypadku zaistnienia takich sytuacji Sprzedawca za każdym razem skontaktuje się z Klientem i poinformuje o potencjalnym opóźnieniu upewniając się, że Klient nadal podtrzymuje chęć realizacji zlecenia. Opóźnienia w realizacji zleceń, które powstały w wyniku wyżej wymienionych powodów nie pociągają za sobą odpowiedzialności odszkodowawczej.
3.8. Towar dostarczany jest do Klienta za pośrednictwem firmy kurierskiej. Zasady dostawy są określone w regulaminach firm, które realizują dostawę. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za błędy popełnione przez firmy kurierskie. Wszelkie reklamacje z tego tytułu należy kierować do firmy kurierskiej dostarczającej przesyłkę.
3.9. Zamówienia, które są: nieopłacone, nie przekazane do realizacji, odrzucone i nie wznowione bądź starsze niż 30 dni mogą być usuwane z konta klienta.
4. Ceny i metody płatności
4.1. Wszystkie ceny usług i produktów podawane są w złotych polskich (PLN) lub walutach lokalnych odpowiadających kraju Zamawiającego i zawierają koszty obsługi zamówienia, koszt produktu, pakowania, kartonu, opłaty celne i skarbowe.
4.2. Płatności mogą być dokonywane:
a) za pomocą zintegrowanych systemów płatniczych dostarczonych przez TPay (przez bramkę płatności) w tym: kart debetowych, kredytowych, przedpłaconych, przelewem on-line, BLIK
4.3. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za opóźnienia, które wynikają z nieterminowego przesłania danych przez zintegrowane systemy płatnicze.
5. Reklamacje
5.1. Reklamację ma prawo złożyć każdy Klient, który zarejestrował się w Serwisie Sprzedawcy i posiada zrealizowane lub złożone zamówienie. Uwagi dotyczące reklamowanego zamówienia można przesyłać adres mailowy [email protected]
5.2. Warunki zgłoszenia reklamacji
5.2.1. Klient, który zgłasza reklamację powinien posługiwać się loginem uzyskanym podczas rejestracji w Serwisie https://dodoopy.pl oraz numerem zamówienia, które jest przedmiotem reklamacji.
5.2.2. Prawidłowo sporządzona reklamacja powinna zawierać dokładny opis stwierdzonej niezgodności oraz zakres żądania reklamacyjnego. Reklamacje, które nie spełniają powyższych kryteriów nie będą rozpatrywane.
5.2.3. Odszkodowanie za reklamowane zlecenie nie może przekroczyć 100% jego wartości.
5.2.4. Każdą zgłoszoną przez klienta reklamację, która spełnia powyższe kryteria Sprzedawca będzie rozpatrywała indywidualnie.
5.3. Terminy zgłoszenia reklamacji
5.3.1. Reklamację należy złożyć do 10 dni od momentu dostawy. Po upływie tego terminu reklamacja danej usługi nie będzie rozpatrywana.
5.3.2. Zamawiający pozostaje w posiadaniu otrzymanych materiałów do momentu rozpatrzenia reklamacji, w tym czasie nie powinien nimi dysponować.
5.3.3. Obowiązkiem Sprzedawcy jest usunięcie wady towaru lub wymiana na towar pełnowartościowy.
5.3.4. Reklamacje bez względu na rodzaj zgłoszenia będą rozpatrywane w czasie nie dłuższym niż 14 dni roboczych od momentu zgłoszenia.
5.3.5. Zgłoszenia reklamacji w dni robocze są przyjmowane do godz. 16:00. Reklamacje złożone w dni powszednie po godz. 16:00, w soboty, niedziele oraz święta - będą rozpoznawane od następnego dnia roboczego.
5.4. Warunki składania reklamacji na przesyłki
5.4.1. Widoczne uszkodzenie lub częściowa utrata towaru
Klient jest zobowiązany do wypełnienia protokołu szkody natychmiast po otrzymaniu towaru w obecności przedstawiciela firmy kurierskiej. Reklamację należy zgłaszać za pośrednictwem serwisu, w ciągu 7 dni od dnia przyjęcia przesyłki. Klient zobowiązany jest do pozostawienia do dyspozycji Sprzedawcy uszkodzonej przesyłki, aż do czasu zakończenia postępowania reklamacyjnego.
5.4.2. Opóźnienie w doręczeniu przesyłki
Klient jest zobowiązany zaznaczyć na liście przewozowym wszelkie opóźnienia natychmiast po otrzymaniu towaru w obecności przedstawiciela firmy kurierskiej. Konieczne jest podanie daty i godziny doręczenia oraz podanej przez przewoźnika przyczyny opóźnienia doręczenia przesyłki. Udokumentowana odmowa przyjęcia przesyłki przez Odbiorcę powoduje jej zwrot do Sprzedawcy na koszt Odbiorcy.
5.4.3. Reklamacje dotyczące niewykonania lub nieprawidłowego wykonania umowy o świadczenie usług i usług dodatkowych składa do firm kurierskich wyłącznie Sprzedawca, o ile strony nie uzgodnią inaczej. Reklamacje należy składać na piśmie w terminie 7 dni. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności odszkodowawczych względem Klienta za opóźnienia w realizacji zleceń, które wynikają z wyżej wymienionych powodów.
5.5. Sprzedawca dokłada wszelkich starań, aby w jak największym stopniu odwzorować kolory zawarte w projektach dostarczonych przez Klienta. Podstawy do reklamacji nie stanowią:
różnice kolorystyczne spowodowane drukiem tego samego projektu na różnych podłożach, w różnych technologiach druku lub na maszynach drukujących, pomiędzy którymi istnieją różnice w odwzorowaniu kolorów,
brak zgodności kolorów wydruku z kolorami wyświetlanymi przez obraz ekranowy.
Różnice kolorystyczne pomiędzy dostarczonym produktem a proofem cyfrowym, nie będącym w posiadaniu Sprzedawcy przed realizacją zlecenia.
6. Zakres odpowiedzialności Sprzedawcy
6.1. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za:
a) wydruk indywidualnych projektów i prac zaakceptowanych przez Klienta, a zawierających błędy techniczne lub merytoryczne,
b) opóźnienia w dostawie materiałów za pośrednictwem firm zewnętrznych,
c) opóźnienia w druku powstałe na skutek czynników zewnętrznych niezależnych od Sprzedawcy, takich jak wojny, zamieszki, strajki, zamknięcia zakładów, powodzie, zamiecie, pożary, wypadki komunikacyjne, przerwy w dostawie mediów (w tym brak, energii elektrycznej brak połączenie internetowego) itp.,
d) opóźnienia w terminie realizacji zamówienia, będące wynikiem opóźnionego dostarczenia poprawnych danych przez Klienta;
e) terminowość przekazywania środków pomiędzy bankiem Klienta, a systemami płatniczymi,
f) terminowość przesyłek kurierskich,
g) szkody Użytkownika, które wynikają z nieprawidłowego udostępniania osobom trzecim informacji o jego koncie i/lub haśle, skutki wynikłe z wejścia w posiadanie przez osoby trzecie hasła Klienta niezależnie od przyczyny (np. udostępnienie hasła lub kodu osobie trzeciej przez Klienta, złamanie hasła lub kodu przez osobę trzecią),
h) skutki, które wynikają z zaprzestania świadczenia usług lub likwidacji serwisu Sprzedawcy,
i) szkody, które powstały w wyniku nieprzestrzegania przez Użytkownika warunków niniejszego regulaminu,
j) szkody powstałe w wyniku podania nieprawdziwych bądź niepełnych danych Klienta przy zamawianiu usług.
7. Własność intelektualna
7.1. Cała zawartość strony internetowej https://dodoopy.pl jest chroniona prawem autorskim oraz prawem własności intelektualnej. Pobieranie, kopiowanie, modyfikowanie, reprodukowanie, przesyłanie lub dystrybuowanie jakichkolwiek treści ze strony https://dodoopy.pl bez zgody właściciela jest zabronione. Znak towarowy Dodoopy® jest zarejestrowanym znakiem, podlegającym ochronie na terenie Unii Europejskiej.
7.2. Własność intelektualna Klienta, która jest zawarta w plikach przesłanych drogą elektroniczną do Sprzedawcy, jest chroniona przed dostępem osób trzecich.
8. Postanowienia końcowe
8.1. Sprzedawca przestrzega ustawy o ochronie danych osobowych z dnia 29 sierpnia 1997 r. (Dz.U. 1997 nr 133 poz. 883).
8.2. Użytkownik korzystający z serwisu Sprzedawcy https://dodoopy.pl poznał i akceptuje treść niniejszego regulaminu.
8.3. Sprzedawca gromadzi i przechowuje dane Klientów jedynie w celu realizacji zamówienia, rozliczeń i dostarczania towaru na adres wskazany przez Klienta.
8.4. Korespondencja oraz inne informacje przesyłane w formie elektronicznej z serwisu Sprzedawcy do Klienta będą dostarczane na adres e-mail podany w procesie rejestracji. Korespondencja w formie tradycyjnej będzie dostarczana na adres korespondencyjny podany w profilu Klienta.
8.5. Towar, który kwalifikuje się do zwrotu nie może mieć śladów użytkowania i zniszczeń.
8.6. Ewentualne spory wynikające z zamówień, w oparciu o regulamin, rozstrzygać będzie sąd właściwy dla siedziby Sprzedawcy.
8.7. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do:
a) zmiany funkcjonalności Serwisu https://dodoopy.pl,
b) okresowego wyłączania dostępności usług Serwisu w celu jego rozbudowy lub konserwacji,
c) wystąpienia krótkich przerw w dostępie do usług bez podania przyczyn,
d) wysyłania do Klientów drogą mailową komunikatów oraz listów informacyjnych dotyczących przebiegu realizacji zamówienia,
e) zaprzestania świadczenia usług i likwidacji serwisu.
8.8. W sprawach, które nie zostały uregulowane niniejszym regulaminem obowiązują przepisy kodeksu cywilnego oraz ustawy o ochronie niektórych praw konsumentów oraz odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny z dnia 31 marca 2000 r. (Dz.U. nr 22 poz.271).